Murder & Mystery.
Hát most nem fogjuk megtudni, hogy mi történt Lady Shivával, Huntresszel és Barbarával, hanem csak Fekete Kanárival foglalkozunk,
aki elmegy megnézni anyja (az első Fekete Kanári) cuccait, mert úgy gyanítja (miből?), hogy az anyja egyik ügye kapcsolódhat az ő ügyükhöz: Még jó régen (talán Batman előtt, bár az anyakanári ugyan aranykori karakter, de Batmannél későbbi) a mostani Fekete Kanári papája és az akkori Fekete Kanári férje, Larry Lance detektív, az ifjú James Gordon felügyelővel együtt részt vesz egy, a gothami maffiák által szervezett jótékonysági estélyen, aminek egy levágott fülű szőke nő hullájának a megtalálása vet véget. A tetem fölé vérrel a Preda szót pingálták, ami számunkra vicces módon senkinek nem mond semmit.
A nyomozásba a spanyol cigánylánynak kinéző mamakanári is bekapcsolódik, elmegy a könyvtárba, és a könyvtárosnőtől (nem Barbara Gordontól, hanem Laurel Burtontől) megtudja, hogy Preda szó olaszul prédát (prey) jelent (ugyebár mindegyik verzió a latin praedából származik). A nyom nem sokat visz előre, hisz az estélyen csupa olasz maffiózó vett részt (köztük Huntress papája, Alfredo Bertinelli is), viszont mindnek tiszta a ruhája, pedig a gyilkosság nagy mocsokkal járt. a mamakanári ezen felbuzdulva egy kínai mosodába veszi az irányt,
ahol rá is talál a következő áldozatra, egy, a gyilkos által fehérítővel kiszőkített hajú nő hullájára, aki mellé valami kínaiúl van írva. A helyi kínaiak azt hiszik ő a gyilkos, ezért rátámadnak, és csak egy kiadós veréssel tudja őket meggyőzni. Irány Laurel, a könyvtáros, hogy megtudja mit jelentenek a kínai jelek (ugyanis a kínaiak megyőzése túlságosan is jól sikerült). Azonban Laurel nem tud ajtót nyitni, mert a gyilkos már nála van, és épp szőke parókát a fejére húzva készül őt megölni, de Kanári ajtónyitás nélkül is bejön a motorjával.
Kiderül, hogy a maszkos gyilkos a három, fülét, farkát, száját befogó majom mintájára öl: ne láss gonoszat, ne hallj gonoszat, ne szólj gonoszat. Először azt gondoltam, hogy Laurelnek azért kéne meghalnia, mert elkotyogta a Preda jelentését, de ez először is nem igazán segített a nyomozásban (ráadásul a végén kiderül, h nem is olasz volt a tettes), másrészt meg az előző hulla szája volt bekötve, szóval Laurelnek látnia kellett valamit, de nem derül ki, hogy mit, persze a gyilkost nyilván látta, mint az összes többi áldozat is. Mindegy is, mert megússza egy könnyű nyakvágással, a gyilkos nem igazán bánja, hogy nem kellett megölnie, mert a parókás szőkeség nem az igazi.
Zárásként még a mamakanári meglátogatja a kórházban Laurelt, ahol egy levél várja a gyilkostól, amiből (a mostani Fekete Kanári számára) kiderül, hogy nem más mint, Bob Pullman szenátor papája.
Hát ezért a töltelékszámért aztán nem sok értelme volt megakasztani a Sensei & Studentet (számomra leginkább a Cartman apjás szívatáshoz hasonlít). Rendben, megtudtuk, hogy Pullman szenátor azt akarja eltitkolni, hogy az apja sorozatgyilkos volt, ezért akar leszámolni a Savanttól az információkat megszerző Barbarával. De erre feleslegesen ment el egy füzet, hisz semmi továbbit nem tudtunk meg, mit láttak, hallottak, mondtak ezek a nők, amiért meg kellett halniuk, miért kellett, hogy szőkék legyenek, semmit. És persze Gail Simone minden áron bele akart erőltetni valamit Fekete Kanári eredettörténetébe, így megtudhattuk, hogy honnan lett a középső neve Laurel. Hát nagyszerű.
A rajzoló viszont nem Ed Benes, hanem Michael Golden. Lehet, hogy Benes meg volt csúszva a rajzokkal és azért kellett ez a töltelékszám, de az is lehet, hogy eleve más megjelenést akartak ennek a flashback füzetnek. Golden jól és aprólékos részletességgel rajzol, de kissé bizarr stílusban: sok a fura arckifejezés és még több a fura testhelyzet.